woensdag 18 juli 2012

Brandje

Gelukkig niet bij ons... 

Vannacht werd ik wakker van een "Whoosh, brrrrrooooom, kletsklingknal, pets!"  Half slapend ging ik even rondkijken wat dat rare geluid was.  Ik keek door een spleet naar buiten... niks te zien.  Ik zeg nog tegen Ken, "ik zie niks, maar amaai, het is mistig buiten."  En ik kroop weer in bed.

Niks mist!  Rook ja.  Een 3-tal minuten later hoor ik allemaal wagens aan komen rijden en stoppen en is het een waar flikkerlicht festival.  Ik weer uit m'n bed om te kijken wat er nu weer aan de hand is.
Het cafeetje op de hoek van de straat, aan de overkant, een 10-tal huizen voorbij het onze, staat in lichtgerlaaie!  De vlammen slaan door de ramen naar buiten.  Het rare geluid was dus de ramen die gesprongen waren.
Boven het cafeetje is een apartement, maar ik denk niet dat daar nog iemand woont.  Enkele weken geleden was er een verhuiswagen, maar ik heb toen niet gezien of er iemand weg ging of kwam wonen.   Het cafe zelf is al enkele maanden gesloten en stond te koop.  Er was veel overlast, muziek, vechtpartijen,...  Nu zal er niet snel iets nieuw komen denk ik.

Nu 2 uurtjes ben ik terug in slaap gevallen, ondanks de draaiende brandweerwagens voor de deur.  Maar het was vanmorgen toch niet fijn om te moeten opstaan.  Zo'n onderbroken nachtrust... dat is toch niet goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten