zondag 3 juni 2012

Postcrossing

2 weken geleden vond ik de site: "Postcrossing-postcards connecting the world".  Die riep een heleboel herinneringen op.
Als kind/tiener had ik een aantal pennenvrienden.  Ongeduldig wachtte ik altijd op de postbode om te zien of er weer een brief was.  Nu is er mail en facebook en twitter en gaat alles veel sneller.  Maar toch vind ik het fijn om nog eens ouderwetse post te krijgen in mijn brievenbus.  Mijn brievenbus wordt nu jammer genoeg vervuild door rekeningen of reclame.  Een sticker op de bus "Geen reclame" helpt natuurlijk niet...
In ieder geval, ik vond dus de site: Postcrossing.  Het concept is eenvoudig.  Je sluit je aan op de site en vraagt om een adres van een onbekend iemand.  Naar die persoon stuur je dan een kaartje.  Als je start kan je naar 5 mensen een kaartje sturen, ik kreeg 2 personen uit nederland, 2 uit Rusland en 1 uit Finland.
Het duurde enkele dagen vooraleer ik de geschikte kaartjes vond voor iedereen.  Sommige mensen hebben graag een toeristisch kaartje met een zicht van je woonplaats, anderen laten weten dat ze dierenvrienden zijn,... 
Gisteren kreeg ik bericht dat 2 van mijn kaartjes ontvangen zijn!  De ontvanger laat dit weten aan de hand van een registratie op de site.  Nadat je eerste kaart geregistreerd is als "ontvangen", wordt jouw adres vrijgegeven voor mensen om kaartjes naar te sturen.  Ik ben benieuwd wie mij een eerste kaartje zal opsturen en van waar het zal komen.  Best wel spannend!



2 opmerkingen:

  1. Als tiener had ik ook een heleboel pennenvriendinnen over de hele wereld, via IYS, een Finse organisatie. Omdat papa de sleutel van de brievenbus had en nooit vroeg thuis was, peuterde ik de brieven door de sleuf met takjes van de bomen ;-) zo ongeduldig !

    Postcrossing en ken je Bookcrossing ?
    http://www.bookcrossing.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bookcrossing ken ik niet. Bedankt voor de tip, ik er dadelijk eens naar kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen